+48 790 300 458 kontakt@biuromowcow.pl
Grzegorz Szałajko

Grzegorz Szałajko

Grzegorz Szałajko

Pasjonat (zarządzania projektami)

Ekspert (w dziedzinie projektów i strategii)

Uwielbia łączyć (ludzi, organizacje, idee)

Kategorie:

Autor (książki), Biznes, Innowacje, IT, Komunikacja, Leadership, Międzykulturowość, Motywacja, Praca zespołowa, Zarządzanie projektami, Zmiana, Strategia

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Wspiera organizacje w budowaniu strategii, modeli biznesowych oraz skutecznych środowisk do realizacji przedsięwzięć i wprowadzania zmian. Jednocześnie wnosi do nich swoje bogate międzynarodowe doświadczenie oraz pasję do zarządzania projektami. Wiodący edytor i jeden z architektów międzynarodowego standardu IPMA Project Excellence Baseline. Wieloletni asesor i trener asesorów w prestiżowym konkursie IPMA International Project Excellence Award. Współzałożyciel PMI Poland Chapter oraz jego wrocławskiego oddziału. Ceniony trener i wykładowca w programach MBA i Executive MBA.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Biznes spotyka IT. O budowaniu współpracy w projektach IT i nie tylko
Każdy, nawet najtrudniejszy projekt staje się prostszy, gdy realizuje go zgrany zespół rozumiejący cele i nieustannie szukający okazji do lepszego działania razem. Tymczasem, ludzie doprowadzili do perfekcji sztukę stawiania murów, budowania mechanizmów obronnych i unikania dialogu o tym co “wisi w powietrzu”.

Wystąpienie dotyka modelowych problemów w projektach realizowanych przez różne działy biznesowe. Pomimo, że tytuł sugeruje wyłącznie IT vs. biznes, przedstawione sytuacje są uniwersalne i oparte na różnych, rzeczywistych przypadkach projektów w średnich i dużych firmach. Poprzez analizę czynników sukcesu oraz przyczyn porażek, powstał zestaw działających podejść, głównie w obszarze komunikacji, budowania zespołów i środowiska pracy. Stanowi on cenną wiedzę dla wszystkich, którzy kiedykolwiek znajdą się w projekcie realizowanym przez kilka działów lub przy udziale partnerów zewnętrznych.

Wdrażanie metod zarządzania projektami. Jak zadbać o interesariuszy... i zdrowy rozsądek?
Wdrożenia metod zarządzania projektami budzą zwykle wiele emocji. I słusznie. Doświadczenie pokazuje, że większość z nich osiąga jedynie cele formalne i w niewielkim stopniu poprawia faktyczną jakość zarządzania. Część z nich wręcz powoduje frustrację i prowadzi do obniżenia wydajności, zwykle nie dając nic w zamian. Na szczęście są również udane projekty tego typu: poprowadzone z dbałością o zrozumienie potrzeb organizacji, przy pełnym zaangażowaniu najważniejszych interesariuszy i z uważnością na zmiany w kulturze. Dbają one również o zmiany i dostarczenie właściwych narzędzi w pozostałych procesach mających wpływ na skuteczność projektów (np. inżynierskich i wspierających). Właśnie o praktycznych doświadczeniach z takich udanych projektów, zmieniających kulturę i wprowadzających adekwatne narzędzia zarządzania projektami, będzie to wystąpienie. Skorzystają z niego zarówno sami kierownicy projektów jak i sponsorzy oraz osoby zarządzające PMO i działami jakości.
Dlaczego tak często się mylimy? - Historie figli, które płata nam mózg
Czy nasz mózg zawsze pomaga nam działać racjonalnie? Czy podpowiada nam rozwiązania, które zadowolą nas gdy z sukcesem je wdrożymy? Czy podjęcie decyzji zawsze wiąże się z myśleniem? A co jeśli w naszej głowie drzemie masa pułapek, które czasami ułatwiają życie, lecz często sprawiają, że sami później dziwimy się swoim decyzjom?

Jako świadomi liderzy projektów powinniśmy rozumieć samych siebie i mechanizmy, które sprawiają, że zarówno my jak i członkowie zespołu nie zawsze podejmujemy dobre decyzje. Na pomoc przychodzą nam zdobycze współczesnej psychologii behawioralnej, niektóre z nich już nawet nagrodzone Nagrodą Nobla. W trakcie tego wystąpienia pokazane zostaną najciekawsze z nich. Wszystkie w kontekście rzeczywistości projektowej i decyzji, z którymi zespoły zarządzające przedsięwzięciami mierzą się na codzień. To absolutny niezbędnik dla każdego świadomego kierownika projektu i nie tylko…

Projekty IT w środowisku korporacyjnym. Niezbędnik dla kierowników projektów
Duże organizacje są niewyczerpanym źródłem okazji biznesowych. Nic dziwnego, że wiele firm z branży IT chciałoby robić z nimi interesy. Muszą jednak zdać sobie sprawę z faktu, że współpraca z wielkimi „słoniami” korporacyjnymi dość istotnie różni się od działań w świecie małych i średnich przedsiębiorstw. Jeżeli Twoje projekty również zmierzają w tym kierunku, przyjdź aby poznać wskazówki, które mogą ocalić Twój projekt, a być może również otworzyć drzwi do świata okazji…

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Ralph Talmont

Ralph Talmont

Ralph Talmont

Katalizator

Autor

Ekspert innowacji

Kategorie:

Autor (książki), Branding, Innowacje, Komunikacja, Kreatywność, Leadership, Międzykulturowość, Startup, TED/TEDx, Zmiana

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Po ponad trzydziestu latach w przemyśle kreatywnym i startupach technologicznych na czterech kontynentach, Ralph koncentruje się obecnie na zagadnieniu kluczowym dla firm: jak przestać marnować czas i energię na wszelakie programy innowacyjne, i zacząć wprowadzać taką kulturę innowacyjnego myślenia, aby firma sama z siebie działała innowacyjnie.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Kreatywność - podstawowa wartość strategiczna 21go wieku
Sztuka i kreatywność w biznesie – budowanie innowacyjności w zespołach przez praktyki i podejścia z przemysłu kreatywnego
Komunikacja - trudny zwierz, skomplikowany, ale piękny
Jak ujarzmić komunikację w firmie?
Innowacyjność bez fanfary ale z wynikami
Innowacja – efektywne mechanizmy wdrażania, oparte na praktykach ze sztuki i przemysłu kreatywnego. Praktyczne podejście do tworzenia procesów innowacyjnego myślenia.
Ciągła zmiana i uczenie się na błędach
Budowanie systemów przemiany cyfrowej tam, gdzie kreatywność spotyka się z nową technologią.

Przykładowe wystąpienie:

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Patrycja Obara

Patrycja Obara

Patrycja Obara

Językoznawczyni

Specjalistka w zakresie kompetencji miękkich

Interdyscyplinarystka

Kategorie:

Branding, Edukacja, Komunikacja, Kreatywność, Marketing, Międzykulturowość, Prezentacje, TED/TEDx

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Patrycja jest lingwistką i specjalistką w zakresie nauk o miękkich kompetencjach biznesowych, kulturze organizacji i marketingu relacyjnym oraz fascynatką dydaktyki, od lat współpracującą m. in. z Uniwersytetem Wrocławskim i Uniwersytetem SWPS. Jest także tłumaczką książek i artykułów naukowych o tematyce biznesowej i ekonomicznej. W latach 2007-2016 współpracowała z magazynem Harvard Business Review Polska. Jest właścicielką i trenerką głosu we Wrocławskiej Szkole Śpiewu, zbudowanej na fundamencie idei, że każdy nadaje się do śpiewania i każdy może się tej umiejętności nauczyć. Jest także twórczynią idei, autorką tekstów i kompozytorką w muzyczno-literacko-wizualnym projekcie SHE-la i autorką opowiadań w projekcie Cloud Writing. Blisko współpracuje z wrocławskim Cloud Theater.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)
Enigma to pestka. Jak złamać szyfr komunikacji?
Dysponujemy narzędziem o nieograniczonych możliwościach, za pomocą którego możemy wyrażać swoje myśli, intencje, pragnienia. Jest nim język. Sztuka polega na tym, by narzędzia tego używać na tyle umiejętnie, żeby sobie pomóc i nie zrobić sobie krzywdy, jego moc to bowiem miecz obosieczny. Aby to zrozumieć, można sobie spróbować wyobrazić krojenie chleba piłą łańcuchową – takie przedsięwzięcie wymagałoby nie lada wprawy i wyczucia. Dlatego zarówno nadawca, jak i odbiorca komunikatu muszą nauczyć się łamać szyfr komunikacji i poznać zasady mechanizmu kodującego, jakim jest pragmatyka językowa. Sztuka perswazji, sarkazm, etykieta językowa czy umiejętność czytania między wierszami wypowiedzi rozmówcy to tylko kilka spośród wielu jego odsłon.
Chcesz zyskać lojalność klienta? Zawiedź go!
Łatwo ulec pokusie rozpieszczania klienta od pierwszych chwil jego kontaktu z marką – dać mu wszystko, czego zapragnie, a może i jeszcze więcej. Czy to słuszna koncepcja? Fakt, można oświadczyć się na pierwszej randce, taka bajka rzadko jednak kończy się sformułowaniem: „i żyli długo i szczęśliwie”. Prawdopodobnie prędzej czy później klient odrzuci nasze romantyczne awanse i padnie w ramiona konkurencji. Rzecz o potencjale zdrady, szansach w kryzysie i wartości odbudowanych relacji.
Kształcenie zorientowane na sukces
Czy tego chcemy, czy nie, niemal wszyscy powielamy błędy naszych rodziców. Tak jak oni wobec nas, tak my wobec własnych dzieci jesteśmy zbyt surowi, lub na zbyt wiele im pozwalamy. Co gorsza, niemal wszyscy powielamy również błędy naszych nauczycieli. W kształceniu – czy to akademickim, czy kadr zarządzających – zwykle zanadto skupiamy się na procesie (temat, agenda, raport, lista obecności, itp.). W rzeczywistości jednak tylko i wyłącznie sukces kształconego jest miarą sukcesu dydaktyka. Jak ten sukces osiągnąć? O potędze experiential learning, o magii strukturalizacji wiedzy i o tym, dlaczego to odbiorca procesu dydaktycznego powinien się znaleźć w jego centrum.

Przykładowe wystąpienie:

Skontaktuj się z nami!

Łukasz Srokowski

Łukasz Srokowski

Łukasz Srokowski

Przedsiębiorca

Pasjonat edukacji

Entuzjastyczny trener

Kategorie:

Autor (książki), Biznes, Edukacja, HR, Innowacje, Komunikacja, Kreatywność, Leadership, Międzykulturowość, Praca zespołowa

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Łukasz jest doktorem socjologii, konsultantem i trenerem kompetencji managerskich. Specjalizuje się w tematyce kultury organizacyjnej, komunikacji i przywództwa. Jest pasjonatem edukacji i popularyzuje w Polsce wykorzystywanie najnowszych metod edukacyjnych, zarówno w pracy z dorosłymi jak i z młodzieżą.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Millenialsi w pracy
Prezentacja na temat tego, w jaki sposób organizacje mogą sobie poradzić z coraz większą liczbą pracowników z najmłodszych pokoleń. Z jednej strony wiele starszych osób odbiera ich jako roszczeniowych i leniwych, z drugiej strony, badania pokazują, że jest to niezwykle innowacyjne i chętne do zaangażowania się pokolenie. W trakcie prezentacji Łukasz pokazuje, jak warto podejść do tzw. „pokolenia Y” z punktu widzenia organizacji i jej rozwoju.
Kultura dopasowana do biznesu
Każda firma ma kulturę organizacyjną, ale nie każda o tym wie. Łukasz w trakcie prezentacji opowiada o wynikach przeprowadzonych przez siebie badań nad polskimi kulturami organizacyjnymi i przekazuje, jak można wykorzystać nasze polskie mocne strony – kreatywność, zdolność do improwizacji i działanie zrywami – do budowania mocniejszych, lepszych organizacji.

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Ivan Hernandez

Ivan Hernandez

Ivan Hernandez

Digital Strategist

Konsultant startupów

Były akrobata ruchomych trapezów

Kategorie:

Big Data, Biznes, Innowacje, Komunikacja, Marketing, Media, Międzykulturowość, Startup, Technologie, TED/TEDx, Zarządzanie

Języki:

polski, angielski, hiszpański

O mówcy

Ivan ma wiele lat doświadczenia w doradztwie strategicznym, reklamie, marketingu i mediach.
Jest współzałożycielem The Digital Loop – butiku konsultacji, który specjalizuje się w cyfrowej transformacji. Dodatkowo współprowadzi cotygodniową serię podcastów nt. szans i wyzwań ery cyfrowej. Był oficjalnym blogerem konferencji LeWeb Paris w latach 2013 i 2014.
Wcześniej był Dyrektorem Cyfrowej Strategii i Rozwoju w Walk Group, gdzie rozwinął Program Cyfrowego Rozwoju skupiający się na edukacji i rozwoju kompetencji 100 pracowników grupy marketingu.
W Polsce mieszka od 1999, gdzie pracuje z takimi markami jak MTV Networks, Korn/Ferry International, Grey Group i MSLGROUP.
Był także wykładowcą na Akademii Leona Koźmińskiego (najlepszej szkoły biznesowej w Europie Środkowo-Wschodniej), gdzie wykładał na studiach MBA oraz BBA tematy związane z marketingiem cyfrowym, strategią biznesową oraz rozwojem kariery.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Cyfrowa zmiana - przestań próbować i zacznij zmieniać swój biznes

Przykładowe wystąpienia:

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Pin It on Pinterest