+48 790 300 458 kontakt@biuromowcow.pl
Grzegorz Szałajko

Grzegorz Szałajko

Grzegorz Szałajko

Pasjonat (zarządzania projektami)

Ekspert (w dziedzinie projektów i strategii)

Uwielbia łączyć (ludzi, organizacje, idee)

Kategorie:

Autor (książki), Biznes, Innowacje, IT, Komunikacja, Leadership, Międzykulturowość, Motywacja, Praca zespołowa, Zarządzanie projektami, Zmiana, Strategia

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Wspiera organizacje w budowaniu strategii, modeli biznesowych oraz skutecznych środowisk do realizacji przedsięwzięć i wprowadzania zmian. Jednocześnie wnosi do nich swoje bogate międzynarodowe doświadczenie oraz pasję do zarządzania projektami. Wiodący edytor i jeden z architektów międzynarodowego standardu IPMA Project Excellence Baseline. Wieloletni asesor i trener asesorów w prestiżowym konkursie IPMA International Project Excellence Award. Współzałożyciel PMI Poland Chapter oraz jego wrocławskiego oddziału. Ceniony trener i wykładowca w programach MBA i Executive MBA.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Biznes spotyka IT. O budowaniu współpracy w projektach IT i nie tylko
Każdy, nawet najtrudniejszy projekt staje się prostszy, gdy realizuje go zgrany zespół rozumiejący cele i nieustannie szukający okazji do lepszego działania razem. Tymczasem, ludzie doprowadzili do perfekcji sztukę stawiania murów, budowania mechanizmów obronnych i unikania dialogu o tym co “wisi w powietrzu”.

Wystąpienie dotyka modelowych problemów w projektach realizowanych przez różne działy biznesowe. Pomimo, że tytuł sugeruje wyłącznie IT vs. biznes, przedstawione sytuacje są uniwersalne i oparte na różnych, rzeczywistych przypadkach projektów w średnich i dużych firmach. Poprzez analizę czynników sukcesu oraz przyczyn porażek, powstał zestaw działających podejść, głównie w obszarze komunikacji, budowania zespołów i środowiska pracy. Stanowi on cenną wiedzę dla wszystkich, którzy kiedykolwiek znajdą się w projekcie realizowanym przez kilka działów lub przy udziale partnerów zewnętrznych.

Wdrażanie metod zarządzania projektami. Jak zadbać o interesariuszy... i zdrowy rozsądek?
Wdrożenia metod zarządzania projektami budzą zwykle wiele emocji. I słusznie. Doświadczenie pokazuje, że większość z nich osiąga jedynie cele formalne i w niewielkim stopniu poprawia faktyczną jakość zarządzania. Część z nich wręcz powoduje frustrację i prowadzi do obniżenia wydajności, zwykle nie dając nic w zamian. Na szczęście są również udane projekty tego typu: poprowadzone z dbałością o zrozumienie potrzeb organizacji, przy pełnym zaangażowaniu najważniejszych interesariuszy i z uważnością na zmiany w kulturze. Dbają one również o zmiany i dostarczenie właściwych narzędzi w pozostałych procesach mających wpływ na skuteczność projektów (np. inżynierskich i wspierających). Właśnie o praktycznych doświadczeniach z takich udanych projektów, zmieniających kulturę i wprowadzających adekwatne narzędzia zarządzania projektami, będzie to wystąpienie. Skorzystają z niego zarówno sami kierownicy projektów jak i sponsorzy oraz osoby zarządzające PMO i działami jakości.
Dlaczego tak często się mylimy? - Historie figli, które płata nam mózg
Czy nasz mózg zawsze pomaga nam działać racjonalnie? Czy podpowiada nam rozwiązania, które zadowolą nas gdy z sukcesem je wdrożymy? Czy podjęcie decyzji zawsze wiąże się z myśleniem? A co jeśli w naszej głowie drzemie masa pułapek, które czasami ułatwiają życie, lecz często sprawiają, że sami później dziwimy się swoim decyzjom?

Jako świadomi liderzy projektów powinniśmy rozumieć samych siebie i mechanizmy, które sprawiają, że zarówno my jak i członkowie zespołu nie zawsze podejmujemy dobre decyzje. Na pomoc przychodzą nam zdobycze współczesnej psychologii behawioralnej, niektóre z nich już nawet nagrodzone Nagrodą Nobla. W trakcie tego wystąpienia pokazane zostaną najciekawsze z nich. Wszystkie w kontekście rzeczywistości projektowej i decyzji, z którymi zespoły zarządzające przedsięwzięciami mierzą się na codzień. To absolutny niezbędnik dla każdego świadomego kierownika projektu i nie tylko…

Projekty IT w środowisku korporacyjnym. Niezbędnik dla kierowników projektów
Duże organizacje są niewyczerpanym źródłem okazji biznesowych. Nic dziwnego, że wiele firm z branży IT chciałoby robić z nimi interesy. Muszą jednak zdać sobie sprawę z faktu, że współpraca z wielkimi „słoniami” korporacyjnymi dość istotnie różni się od działań w świecie małych i średnich przedsiębiorstw. Jeżeli Twoje projekty również zmierzają w tym kierunku, przyjdź aby poznać wskazówki, które mogą ocalić Twój projekt, a być może również otworzyć drzwi do świata okazji…

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Ralph Talmont

Ralph Talmont

Ralph Talmont

Katalizator

Autor

Ekspert innowacji

Kategorie:

Autor (książki), Branding, Innowacje, Komunikacja, Kreatywność, Leadership, Międzykulturowość, Startup, TED/TEDx, Zmiana

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Po ponad trzydziestu latach w przemyśle kreatywnym i startupach technologicznych na czterech kontynentach, Ralph koncentruje się obecnie na zagadnieniu kluczowym dla firm: jak przestać marnować czas i energię na wszelakie programy innowacyjne, i zacząć wprowadzać taką kulturę innowacyjnego myślenia, aby firma sama z siebie działała innowacyjnie.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Kreatywność - podstawowa wartość strategiczna 21go wieku
Sztuka i kreatywność w biznesie – budowanie innowacyjności w zespołach przez praktyki i podejścia z przemysłu kreatywnego
Komunikacja - trudny zwierz, skomplikowany, ale piękny
Jak ujarzmić komunikację w firmie?
Innowacyjność bez fanfary ale z wynikami
Innowacja – efektywne mechanizmy wdrażania, oparte na praktykach ze sztuki i przemysłu kreatywnego. Praktyczne podejście do tworzenia procesów innowacyjnego myślenia.
Ciągła zmiana i uczenie się na błędach
Budowanie systemów przemiany cyfrowej tam, gdzie kreatywność spotyka się z nową technologią.

Przykładowe wystąpienie:

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Leszek Orzechowski

Leszek Orzechowski

Leszek Orzechowski

Kreatywny architekt

Szalony naukowiec

Niepoprawny marzyciel

Kategorie:

Edukacja, Innowacje, Kreatywność, Nauka, Startup, Technologie, TED/TEDx

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Założyciel grupy projektowo-badawczej Space is More skupiającej się na zagadnieniach związanych z eksploracją kosmosu. Wyniki prac grupy nad zagadnieniem załogowej misji oblotu Marsa były prezentowane w centrum badań kosmicznych NASA Ames, na Stanford University, oraz na UC Berkeley.

Najnowszy projekt Leszka Orzechowskiego, nadmuchiwana baza badawcza na czerwonej planecie, był prezentowany na EXPO 2015 w Mediolanie w ramach Tygodnia Technologii Kosmicznych.

Obecnie grupa zajmuje się badaniem możliwości wykorzystania druku 3D do tworzenia taniej architektury, oraz współpracuje z Centrum Badań Kosmicznych PAN nad przyrządem badawczym przeznaczonym na Międzynarodową Stacje Kosmiczną.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Crowdfunding: Czyli jak przez przypadek w 4 dni uzyskaliśmy 93 tyś. PLN

Opowieść o finansowaniu społecznościowym oparta na historii zbiórki prowadzonej przez Leszka Orzechowskiego oraz grupę Space is More, która znalazła się w pierwszym polskim podręczniku crowdfundingu od WE the CROWD.

Interdyscyplinarny zespół = innowacyjne projekty

Nie powstałby Apple I, gdyby nie połączone umiejętności Steve’a Wozniaka oraz Steve’a Jobs’a. Nie powstałoby też wiele innych wynalazków i rozwiązań, gdyby nie zespoły składające się ze specjalistów różnych dziedzin. Leszek Orzechowski kieruje zespołem projektowym składającym się z mechaników, architektów, biotechnologów, inżynierów systemów i fizyków tworząc innowacyjne rozwiązania doceniane nawet przez specjalistów z NASA. Wykład o tym jak wykorzystać potencjał takiej mieszaniny talentów przy jednoczesnym utrzymaniu spójności projektu.

Człowiek na Marsie i nie tylko

Leszek Orzechowski pisze doktorat na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej pod tytułem: ” Uwarunkowania urbanistyczno-architektoniczne kolonizacji Marsa w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.” Opierając się na swoich badaniach oraz pracy projektowej zespołu Space is More przygotował pasjonujący wykład o tym, jak będzie wyglądało nasze życie na innych planetach Układu Słonecznego ze szczególnym uwzględnieniem Marsa.

Przykładowe wystąpienia i opinie:

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Łukasz Srokowski

Łukasz Srokowski

Łukasz Srokowski

Przedsiębiorca

Pasjonat edukacji

Entuzjastyczny trener

Kategorie:

Autor (książki), Biznes, Edukacja, HR, Innowacje, Komunikacja, Kreatywność, Leadership, Międzykulturowość, Praca zespołowa

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Łukasz jest doktorem socjologii, konsultantem i trenerem kompetencji managerskich. Specjalizuje się w tematyce kultury organizacyjnej, komunikacji i przywództwa. Jest pasjonatem edukacji i popularyzuje w Polsce wykorzystywanie najnowszych metod edukacyjnych, zarówno w pracy z dorosłymi jak i z młodzieżą.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Millenialsi w pracy
Prezentacja na temat tego, w jaki sposób organizacje mogą sobie poradzić z coraz większą liczbą pracowników z najmłodszych pokoleń. Z jednej strony wiele starszych osób odbiera ich jako roszczeniowych i leniwych, z drugiej strony, badania pokazują, że jest to niezwykle innowacyjne i chętne do zaangażowania się pokolenie. W trakcie prezentacji Łukasz pokazuje, jak warto podejść do tzw. „pokolenia Y” z punktu widzenia organizacji i jej rozwoju.
Kultura dopasowana do biznesu
Każda firma ma kulturę organizacyjną, ale nie każda o tym wie. Łukasz w trakcie prezentacji opowiada o wynikach przeprowadzonych przez siebie badań nad polskimi kulturami organizacyjnymi i przekazuje, jak można wykorzystać nasze polskie mocne strony – kreatywność, zdolność do improwizacji i działanie zrywami – do budowania mocniejszych, lepszych organizacji.

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Piotr Wojciechowski

Piotr Wojciechowski

Piotr Wojciechowski

Entuzjasta myślenia projektowego

Projektant doświadczeń konsumentów

Organizator TEDxLublin

Kategorie:

Innowacje, Kreatywność, TED/TEDx

Języki:

polski, angielski

O mówcy

Założyciel i zarządzający FUZERS. Inicjator oraz od 4 lat organizator jednego z największych TEDxów w Polsce – TEDxLublin, a także jeden z europejskich ambasadorów programu TEDx.

W FUZERS skupia się na realizacji warsztatów oraz projektów z obszaru zwiększania przychodów poprzez projektowanie i optymalizację doświadczeń konsumentów (customer experience). Absolwent Psychologii w Zarządzaniu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Piotr jest także członkiem rady programowej Test&Learn prowadzonej w ramach projektu Innovation AD.

Tematy:

(kliknij, żeby rozwinąć opis)

Projektowanie doświadczeń
O tym czym jest projektowanie doświadczeń. I jak projektować je tak, aby nie tylko budowały lojalność klientów, ale przede wszystkim pomagały rozwijać biznes i zwiększać przychody.
Myślenie projektowe (design thinking) w biznesie
Poznaj założenia oraz narzędzia 5-cio etapowego procesu wspierającego rozwój i testowanie nowych usług. Sprawdź jak firmy takie jak IKEA, ING, P&G i wiele innych wykorzystują do podejście do rozwoju biznesu.
Kultura innowacji w organizacji
Innowacje, to przede wszystkim ludzie, którzy działają w otoczeniu wspierającym tworzenie i testowanie nowych rozwiązań. Poznaj najnowsze trendy oraz dobre i złe praktyki w obszarze budowania innowacyjnej organizacji i już dziś zainspiruj się do zmiany.

Przykładowe wystąpienie:

Zapytaj o dostępność tego mówcy!

Pin It on Pinterest