Patrycja Obara
Językoznawczyni
Specjalistka w zakresie kompetencji miękkich
Interdyscyplinarystka

Kategorie:
Branding, Edukacja, Komunikacja, Kreatywność, Marketing, Międzykulturowość, Prezentacje, TED/TEDxJęzyki:
polski, angielskiO mówcy
Patrycja jest lingwistką i specjalistką w zakresie nauk o miękkich kompetencjach biznesowych, kulturze organizacji i marketingu relacyjnym oraz fascynatką dydaktyki, od lat współpracującą m. in. z Uniwersytetem Wrocławskim i Uniwersytetem SWPS. Jest także tłumaczką książek i artykułów naukowych o tematyce biznesowej i ekonomicznej. W latach 2007-2016 współpracowała z magazynem Harvard Business Review Polska. Jest właścicielką i trenerką głosu we Wrocławskiej Szkole Śpiewu, zbudowanej na fundamencie idei, że każdy nadaje się do śpiewania i każdy może się tej umiejętności nauczyć. Jest także twórczynią idei, autorką tekstów i kompozytorką w muzyczno-literacko-wizualnym projekcie SHE-la i autorką opowiadań w projekcie Cloud Writing. Blisko współpracuje z wrocławskim Cloud Theater.Tematy:
(kliknij, żeby rozwinąć opis)Enigma to pestka. Jak złamać szyfr komunikacji?
Dysponujemy narzędziem o nieograniczonych możliwościach, za pomocą którego możemy wyrażać swoje myśli, intencje, pragnienia. Jest nim język. Sztuka polega na tym, by narzędzia tego używać na tyle umiejętnie, żeby sobie pomóc i nie zrobić sobie krzywdy, jego moc to bowiem miecz obosieczny. Aby to zrozumieć, można sobie spróbować wyobrazić krojenie chleba piłą łańcuchową – takie przedsięwzięcie wymagałoby nie lada wprawy i wyczucia. Dlatego zarówno nadawca, jak i odbiorca komunikatu muszą nauczyć się łamać szyfr komunikacji i poznać zasady mechanizmu kodującego, jakim jest pragmatyka językowa. Sztuka perswazji, sarkazm, etykieta językowa czy umiejętność czytania między wierszami wypowiedzi rozmówcy to tylko kilka spośród wielu jego odsłon.
Chcesz zyskać lojalność klienta? Zawiedź go!
Łatwo ulec pokusie rozpieszczania klienta od pierwszych chwil jego kontaktu z marką – dać mu wszystko, czego zapragnie, a może i jeszcze więcej. Czy to słuszna koncepcja? Fakt, można oświadczyć się na pierwszej randce, taka bajka rzadko jednak kończy się sformułowaniem: „i żyli długo i szczęśliwie”. Prawdopodobnie prędzej czy później klient odrzuci nasze romantyczne awanse i padnie w ramiona konkurencji. Rzecz o potencjale zdrady, szansach w kryzysie i wartości odbudowanych relacji.
Kształcenie zorientowane na sukces
Czy tego chcemy, czy nie, niemal wszyscy powielamy błędy naszych rodziców. Tak jak oni wobec nas, tak my wobec własnych dzieci jesteśmy zbyt surowi, lub na zbyt wiele im pozwalamy. Co gorsza, niemal wszyscy powielamy również błędy naszych nauczycieli. W kształceniu – czy to akademickim, czy kadr zarządzających – zwykle zanadto skupiamy się na procesie (temat, agenda, raport, lista obecności, itp.). W rzeczywistości jednak tylko i wyłącznie sukces kształconego jest miarą sukcesu dydaktyka. Jak ten sukces osiągnąć? O potędze experiential learning, o magii strukturalizacji wiedzy i o tym, dlaczego to odbiorca procesu dydaktycznego powinien się znaleźć w jego centrum.